De commerciële aanval op Aldi

De tactische bewegingen van de mainstream media

Deel dit artikel

De commerciële aanval op Aldi

De commerciële aanval op Aldi

Salmonella is een effect die zich voordoet als je bijvoorbeeld een slecht ei hebt gegeten of je ei eet wanneer ze niet goed gebakken is.
Het is nu zo dat het VTM nieuws aangeeft dat als je de kip, die zogezegd besmet is in de Aldi, goed moet bakken en dan doodt je de bacteriën. Dit is algemeen gekend. Niets nieuws dus.
We zijn in een tijd gekomen waar de mainstream media invloed krijgt van grote bedrijven die net als iedereen gedupeerd zijn door de Covid maatregelen. Aldi is een grote concurrent van vele andere supermarkten. Natuurlijk diegenen die voor kip zal gaan in de Aldi zal ook andere artikelen aanschaffen in deze winkel. Het was daarom prioriteit om een product uit te kiezen die voor vele primair is. De gekte is de wereld nog niet uit zou je denken.
Wie heeft deze onderzoeken gestart? Weet VTM nieuws wat salmonella juist inhoudt? Dit kan in principe op al het vlees zitten omdat het bij het slachten in een rotproces verkeert.
Dat er uitgezocht is dat de kip van Polen komt, een land ver weg waardoor communicatie nihil is. Het valt op dat VTM nieuws enkel een schriftelijke communicatie heeft gekregen van Aldi zelf. Waarom zou Aldi zoiets niet willen tete a tete willen verantwoorden? Een bedrijf als deze heeft daar personeel voor en heeft ook recht op verdediging. VTM nieuws toonde enkele zinnen die ze meekregen van de schriftelijke reactie van Aldi.
Wie goed het VTM nieuws van 19 uur op 26 januari 2022 heeft gekeken, heeft gehoord dat er beperkte wetenschap wordt gebruikt en op het einde nog wordt goed gepraat met: "Wie het vlees goed bakt, doodt de salmonella bacteriën."
VTM nieuws begon eerst met het bang maken van Aldi klanten maar "als je uw vlees goed bakt, is het wel oké". Dit zijn politieke uitspraken, structurele handelingen.

De rimpeleffecten van deze crisis raakt iedereen die betrokken is aan de economie. De kosten worden hoger voor iedereen waardoor supermarkten zoals Aldi aantrekkelijk zijn voor de burgers. Het zou me niet verbazen als de Lidl ook nog in de schrijnwerpers terecht komt op een manier zoals Aldi. Maar de achterban van de mainstream mag natuurlijk haarzelf subtiel opstellen. Subtiel is natuurlijk een groot woord want als we over drie maanden de cijfers van Aldi bekijken, zien we natuurlijk dat het elders gestegen is.
Dit artikel is enkel een observatie waarin ik verwijten maak naar de commerciële behoeftes van grote bedrijven. Deze grote bedrijven zouden naar mijn mening intentioneel hebben gehandeld naar grote mediagroepen.